?

Log in

Jen

Recent Entries

You are viewing the most recent 10 entries

November 7th, 2007

10:15 am: holy crap
well it's been a looooong time since i've even looked at my lj page, hehe. It's great to be connected to the world again, even living up on this mountain, hehe. Anyways, i've been pretty busy lately, working at the school as an elementary music teachers assistant (i pretty much teach the classes while the actual teacher does individual lessons)... pretty cool except i dont really know too much about music, but i'm learning along with my kids! After school, i have my dance studio!!! yay!!!! that keeps me pretty busy, i have about 45 students already and ive only been open since September 17th.


Last night i got some really bad news, though. My grampa died. :( He was 90, had alzheimer's, but the ironic thing is, my parents went to see him last night and he was great!! He even asked for me, which even when i've been there in the past two years, he hasnt remembered my name. That made me feel a little better this morning, but also a little sadder, since i wasn't there for him. It's funny, i've been expecting this for some time now, but its still such a shock, especially since this is the first time my whole life that i've lost somebody that close to me. I guess I'm pretty lucky not to have had that experience yet. It makes me think even more about Noah's father, who died about two years ago. I can't even imagine how hard that must have been for him and how hard it still probably is. Anyways, I'll try to keep this updated more often than every 26 weeks, hehe. Miss you guys!!!

Current Location: Clemons, NY
Current Mood: sadsad

May 3rd, 2007

10:22 am: stuff...
So I'm in CP today at my sister's house, helping out with the kids cuz my sister's got the flu... poor girl, just had a baby two weeks ago and now she's got the flu. So anyways, i get to play with Alyssa and Isaac (my new baby nephew). It's kinda funny that my brother named his baby Abby, and now we have an Isaac, too. It's like my siblings are naming their children after my Skiddies, hehe.
Went to Skidmore for the first time since December or so. The Irish/Indian show was awesome, as usual. It was very wierd and sad not to be dancing in it, though. It was great seeing everybody, too. I'm hoping to go back down next weekend for a night on Caroline St. w/ Newy... if I can get him to go :)

Ugh i have to find a summer job, and i really dont want to waitress, but its such good money, and I'm sick of not having any of that. hehe. It would be nice if I could help out more with the bills, and there's lots of birthdays coming up. Plus I want to save up money so I can start my dance studio in September!! I'm determined to have it if not this year then definitely by next year :) I've been teaching a local HS student Irish dance for the past few weeks or so. It's a lot of fun, and she's looking into going to Skidmore after she graduates :)

But all in all, things are pretty good up here in the mountains, hehe. Work is kinda getting stressful, damn kids. hehe. Being a substitute teacher is not all that fun, and the pay REALLY sucks. but at least its a job, I suppose.

Current Location: Crown Point, NY
Current Mood: distressedpoor
Current Music: Max and Ruby...

February 27th, 2007

04:09 pm: wow...
I'm a terrible livejournal person... I just realized I haven't updated or even probably looked at my lj since december... sorry bout that... hehe like my life is all that interesting anyways, right?
anyways, I am still alive and kicking (tho not very high, as my gramp would say). Life in general is great lately. I'm at my parents' house right now packing up some more of my junk in the process of moving to Whitehall, NY (woohoo!) For those of you who dont know where that is, it's about half an hour south of Crown Point, so I'm a little bit closer to Skidmore :) It's kinda hard to believe that I'm this comfortable moving in with someone I've only been with since about October/November. I dunno what it is, i can just feel that this is the right thing with Newy (or Noah, still not sure if he cares which name i call him, but mostly its Newy, after his dad). I'm finally at the point where I'm not afraid to say that I'm most definitely in love with this guy... he's amazing in every way possible, and it's such a great feeling to know that I'm with someone that really cares about me. I can honestly say that I am 100% completely over Jim... although i still havent seen him face to face, by now it wouldnt matter at all. If he came to me tomorrow and wanted me back i would tell him to go to hell... not even the slightest doubt in my mind.
In other news (hehe this sounds like the 5 o'clock news or something)... my brother is FINALLY getting rid of that fat ass blonde bimbo he's married to. And its for definite this time, because he's got a new "girlfriend" (not sure what kind of label he's put on that yet) and he is much happier already... even tho he's in iraq.
well, that's my world in a nutshell the past couple of months. I'm still a substitute teacher (yay... )and trying to figure out what to do next... sometimes the real world sucks.... hehe
Anyways, I miss all my Skiddies!!!! you guys are amazing and i love you all!!!! Sally! if you read this today, gimme a call tonight at my parent's house (518-597-3292).

Tootles!!!

Current Mood: bouncybouncy

December 5th, 2006

04:41 am: survey, cuz im bored and sleepy
** JANUARY **
1. Who kissed you at midnight?
hmm... Dan Michalak (still not sure if he's gay or straight... lol)

2. Did you have a new year's resolution this year?
I always forget to make them, hehe

3. Does it snow where you live?
dude, I live in Upstate NY... altho we havent gotten any snow yet this year

4. Do you like hot chocolate?
but of course :)

5. Have you ever been to Times Square to watch the ball drop?
nope

** FEBRUARY **
Who was your valentine?
nobody specific... just my friends :)
2. When you were little, did you buy valentines for all of your classmates?
yep0


** MARCH **

1. Are you Irish?
yessum

2. Do you wear green on St. Patty's Day?
who wouldn't???

3.What did you do for St Pattys 2006?
went to the bar w/ my two best friends :)

4. Are you happy when winter is pretty much over?
oh yeah

** APRIL **

1. Do you like the rain?
only on days when i can stay in bed and listen to it

2. Did you play an April fool's joke on anyone this year?
not that i can remember

3. Do you get tons of candy on Easter?
a little


** MAY **

1. What's your favorite kind of flower?
lilacs

2. Do you like the spring?
most of the time, cept when i step in a big sticky mud puddle

3. Finish the phrase "April showers":
bring May flowers

4. What is the first color you think of when you think of Spring?
pink

** JUNE **

1. What year did you graduate from highschool?
2002

2. Did you realize nothing special happens in June?
not true.. my daddy was born in june, my parents got married in june, father's day is in june

** JULY **

1. What did you do on the Fourth of July?
served food to annoying bastards at frenchman's (but made lotsa monies)

2. Did you go on any vacations during this month?
nope

3. Do you blast the A/C all day?
dont like ac

** AUGUST **

1. Did you do anything special at the end of your summer?
quit my waitressing job :D

2. What was your favorite summer memory of '06?
visiting my peoples in toga and having them and many others come up for my grad party :)

3. Did you go to the beach a lot?
haven't been to the beach in a long time, unfortunately

** SEPTEMBER **

1. Did you attend school/college in '06?
sadly graduated in may

2. Who is your favorite teacher?
Baya, Prof. Zuerner, and Wiesmann, and Prof. Han

3. Do you like fall better than summer?
about the same, i'd say

** OCTOBER **

1. What was your Halloween costume?
i was julia roberts in pretty woman (for about 5 minutes, then i decided to skip the party and go out to dinner with Newy)

2. What's your favorite candy?
Peanut Butter Cups (in the shape of pumpkins)

3.What did you dress up as last year?
nothing

** NOVEMBER**

1. Whose house did you go to for Thanksgiving
gram's house

2. Do you love stuffing?
ick, no way

3. What are you thankful for?
not freezing the deviled eggs this year

** DECEMBER **

1. Do you celebrate Christmas?
yup, come from a Catholic family :)

2. Have you ever been kissed under mistletoe?
not a good, romantic kiss (hoping to remedy that this year)

3. Get anything special last year?
lots of things

4. What do you want this year?
my brother to get a divorce so he can finally be happy

Current Mood: sleepysleepy

December 1st, 2006

03:52 am: eating disorders...
WHy in the hell does everybody think I'm fucking anorexic???! dammit I'm not, if anything I think I'm too skinny, I'm eating more now, and I've gained like 5 pounds this month. Ugh I know they're just concerned about me, but I hate feeling like every time I go to the bathroom they're listening to see if I'm throwing up my dinner! ugh this is so frustrating!



You. Can. Only. Type. One. Word. No. Explanations.

1. Yourself: content
2. Your boyfriend/girlfriend (spouse): official
3. Your hair: dry
4. Your mother: spitfire
5. Your Father: softie
6. Your Favorite Item: pillow
7. Your dream last night: none
8. Your Favorite drink: sweet
9. Your Dream Car: mustang
10. The room you are in: cold
11. Your Ex: douchebag
12. Your fear: heights
13. What you want to be in 10 years?: happy
14. Who you hung out with last night?: Noah
15. What You're Not?: heartbroken
16. Muffins: chocolate chip
17. One of Your Wish List Items: dvd
18. Time: flies
19. The Last Thing You Did: bingo
20. What You Are Wearing: pj's
21. Your Favorite Weather: warm
22. Your Favorite Book: moliere
23. The Last Thing You Ate: chocolate
24. Your Life: changing
25. Your Mood: content
26. Your best friend: wacky
27. What are you thinking about right now?: stuff
28. Your car: dirty
29. What are you doing at the moment?: typing
30. Your summer: confusing
31. Your relationship status: taken
32. What is on your TV?: nothing
33. What is the weather like?: raining
34. When is the last time you laughed?: tonight

Current Mood: draineddrained

November 12th, 2006

08:01 pm: sigh...
wow... not sure where to begin...
so Noah is amazing, first of all :) It's hard for me to believe that he's real, as corny as that sounds. His daughter, Hannah, is SOOO CUTE! I went up there the other day and she wouldn't leave me alone (not a bad thing at all, btw). I thought she would be shy at first or something, but she was great :D
I'm almost afraid to say/think it, but i just may be thinking about the "L" word with this one... but it's too soon to tell, i guess, either that or I'm just scared to admit it yet?? either way, I am very happy lately, its such a good feeling.
Oh! and he has a PURPLE motorcycle! it's gorgeous!! hehe (just a side note)

PS...
I GET TO SEE MY MARIO TOMORROW!!! WEEEEE!!!!!! :D :D :D :D :D

Current Mood: bouncybouncy
Current Music: FOOTBALL

November 6th, 2006

08:09 pm: survey... cuz im bored...
1. Single or taken?
single (possibly not for much longer??)

2. Do you have a crush on anyone?
yet

3. Do they know?
yep

4. Do you flirt a lot?
i've been told so...

6. Do cheaters deserve a 2nd chance?
depends on the situation, i guess... everybody is different... but for me, HELL NO!!
8. Humor or Romance?
definitely both... can't have someone being a sentimental pussy all the time, and can't have them joking around all the time, either... hehe

9. Dark or light hair?
seems to be darker haired boys lately ;)

10. Shorter or taller than you?
shit, the kids i teach are taller than me, so how would i find a guy shorter than me??? lol... I prefer taller neways...

12. Do you hug strangers?
i guess so... at the bar sometimes if I've been talking to them and im a bit tipsy

14. Do you believe in kissing when you are not together?
yeah, i think that's okay, sometimes thats how you can tell whether or not you want to be with somebody

15. Do you think about the opposite sex a lot?
eh, i suppose so

16. Do you tell your friends they are hot?
but of course! :p

18. Would you rather have a sweet or wild guy/girl?
sweet, methinks
19. Have you ever liked someone a lot (and they knew it)?
yeah, and apparently he felt the same way, but was wishywashy bout it so nothing came out of it... which is for the better

20. Do u feel comfortable joking with ur friends about sex?
yep

21. Chocolates or flowers?
ooh... chocolates!!!!! (ahem, and flowers :P )

23. Teddy Bear or Card?
teddy bears are so much cuter and cuddlier than cards (but a card can be nice if it says the right thing and you know they took the time to pick it out)

24. Would it be sweet or annoying if someone of the opposite
sex called you just to say hi?
why would that be annoying??

25. Ever felt like your boyfriend/girlfriend didn't like you?
sometimes i did, but i was being overly sensitive

26. Ever been cheated on?
yeah, recently, too

28. Ever cried over a break up?
oh jeez... of course...
29. Do you believe in miracles?
yes... in terms of love/romance, sure, just seems not to be true for me (so far)

30. Whos your boyfriend/girlfriend at the moment?
well, technically nobody, but i have a feeling (or im hoping) that things work out w/ Noah :) we seem to be getting much closer lately (i'll update more in a bit about that)

31. Is it easy for you to get over people who were special to you?
not really... sometimes I think i still have feelings for Dan, how crazy is that?? and we wont even mention the other one...

32. Have you ever made a birthday wish or blew on a dandelion?
yes sir

33. Have you ever had a broken heart?
still do, a little... but it's getting better and better every day :)

Current Mood: optimisticoptimistic

October 30th, 2006

02:43 am: Brian who?
so, first of all... I love halloween! (even though I didnt do anything to celebrate it this weekend). I was planning on going to a party w/ Eve, and even got all dressed up. I was Julia Roberts in Pretty Woman (I wish i had taken some pictures, but it would have been a little wierd since I was the only person to see me all dressed up) hehe. I decided not to go to the party, cuz i hate showing up at those things alone (was supposed to ride w/ friends, but they were already there). Soo, instead Noah came down and we went out to dinner, then watched movies/tv... He's so damn cute... and shy, hehe. It took about two hours of sitting next to eachother and scootching closer before he finally got up the nerve to hold my hand (wow, I feel like i'm in junior high again) lmao. Anyways, before he left, he gave me a hug, then kissed me!! That was a nice surprise :)
This guy is great, not only is he very handsome, he's also mature (something that's been lacking in most guys i've come in contact with lately). He's got some "northeast" qualities, like hunting and such, but I like that in him... (he's not like Jim, where hunting is absolutely #1 on his list).


Things seem to be going pretty well in general lately. I'm going to visit mario in a couple of weeks (yay!!!!), Junior Miss stuff is going okay, and I'm done working at Frenchman's for good (FINALLY!!) And the best part, I think i might be getting my appetite back. For a while I was pretty worried about myself, I didn't really eat much, maybe once or twice a day for most of the summer and fall. I was about 112 when I left school in may, and i was down to 102 by the middle of june/july. I dunno what was/is wrong with me, I think it might have been that i was so busy this summer i didnt eat enough, then my stomach shrank so I couldn't eat a lot. But the past couple of days I've been eating a lot more, so hopefully I've fixed my tummy, lol.

Okie, time for bed... must wake up to be a math teacher tomorrow... damn :p

Current Mood: optimisticoptimistic

October 20th, 2006

06:39 pm: one year later...
wow
some days it seems like the best thing that could have ever happened to me, then other days (especially lately) I miss him like crazy...
I can't believe it's been a year since I even saw him last. It seems like it's been forever and at the same time like we just broke up. So wierd. For the most part, I'm okay about it. I guess my mind's been distracted by all this bullshit with Brian. There's been so much shit going on with him and I guess I just haven't wanted to talk about it. After we broke up, for like a month absolutely nothing, no contact really at all. I was just getting to the point where I didnt care, and of course, he wants to get back together. Me, being the weak person that I am, gave in... sort of. As of right now, I'm not sure what our status is, I've asked him and he says we're "just chillin"... which would be fine with me. However, I really think the best thing for me is to just not see him at all anymore... too much temptation, and he's already hurt me, as a boyfriend and as a friend. This is the first time I've really talked about this, but I found out (from Mike, no less) that Brian had been sleeping with someone (who he claims is gay) while we were broken up. Fine, right? since we werent together... except that this happened like not even a week after we broke up. His excuse?? he was soooo wasted... ugh that's got to be the worst excuse ever!! Not to mention, how am I supposed to know that it didnt happen while we were still together, since he's such a waste case that he's always drunk! So it should be easy for me to just tell him to go to hell, right?? except it's not... and i dunno why...
On a bright note, however, my new sister-in-law is trying to set me up with her cousin, who's really cute and seems to be a gentleman. My only reservation is that he has a daughter, which isnt a huge problem, just kinda wierd for me, I guess. Well, that and, for those of you who know Becky, she and her family tend to be a little nuts from time to time, but he doesnt seem to be too much like his cousin, hehe. I'm supposed to hang out w/ him tonight, so I'll update about that later.
See what I mean about not having time to think about Jim much lately??
except that I still do... :/
ah well... for the most part, I'm alive and healthy, and relatively happy, so I dont have too much to complain about, but sometimes complaining helps, right? :p

Current Mood: blahblah

September 24th, 2006

01:21 pm: i love pirates :)


My pirate name is:


Bloody Jenny Kidd



Every pirate lives for something different. For some, it's the open sea. For others (the masochists), it's the food. For you, it's definitely the fighting. Even though you're not always the traditional swaggering gallant, your steadiness and planning make you a fine, reliable pirate. Arr!

Get your own pirate name from piratequiz.com.
part of the fidius.org network


Powered by LiveJournal.com